Jaarstukken 2021
|
Blz. 1
|
Jaarstukken 2021
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Voorwoord
|
Blz. 4
|
Voorwoord
|
Blz. 5
|
Samenvatting
|
Blz. 6
|
Samenvatting
|
Blz. 7
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 8
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 9
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 10
|
Corona
|
Blz. 11
|
Corona
|
Blz. 12
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 13
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 14
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 15
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 16
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 17
|
Een toekomstbestendig Nuenen c.a.
|
Blz. 18
|
1. Versterken van de eigen bestuurskracht
|
Blz. 19
|
2. Verbeteren van het samenspel tussen raad, college en de ambtelijke organisatie
|
Blz. 20
|
Onze inwoners voelen zich in verbinding staan en betrokken bij het besturen van de gemeente en bij onderwerpen die hen of hun leefomgeving rechtstreeks raken.
|
Blz. 21
|
3. Stimuleren van de contacten tussen inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties en dorps- en wijkraden enerzijds en de gemeentelijke organisatie anderzijds
|
Blz. 22
|
4. Bevorderen van het toepassen van burgerparticipatie
|
Blz. 23
|
5. Verbeteren van (digitale) informatieverstrekking aan de gemeenschap
|
Blz. 24
|
Opgaven op het juiste schaalniveau oppakken.
|
Blz. 25
|
6. Bevorderen van de samenwerking met anderen in het belang van de Nuenense gemeenschap
|
Blz. 26
|
7. Actief blijven bijdragen aan samenwerkingsverbanden, onder andere aan Dienst Dommelvallei, Stedelijk Gebied Eindhoven en Metropoolregio Eindhoven
|
Blz. 27
|
Tevreden klanten.
|
Blz. 28
|
8. Verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening
|
Blz. 29
|
9. Inspelen op ontwikkelingen, zoals andere rol van de samenleving, digitalisering en behoefte aan directe informatie
|
Blz. 30
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 31
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 32
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 33
|
Toelichting
|
Blz. 34
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 35
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 36
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 37
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 38
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 39
|
Een veilige omgeving voor inwoners, ondernemers en bezoekers om te wonen, werken en verblijven.
|
Blz. 40
|
1. Verhogen van het gevoel van leefbaarheid en veiligheid
|
Blz. 41
|
2. Vergroten van het veiligheidsbewustzijn en zelfredzaamheid van inwoners en ondernemers
|
Blz. 42
|
3. Anders en slimmer toezicht houden en handhavend optreden in aandachtsgebieden
|
Blz. 43
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 44
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 45
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 46
|
Toelichting
|
Blz. 47
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 48
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 49
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 50
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 51
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 52
|
Zorgen voor een toekomstbestendige ondersteuning voor onze inwoners die zorg echt nodig hebben.
|
Blz. 53
|
1. Stimuleren dat inwoners eerst kijken naar eigen mogelijkheden en die binnen hun sociaal netwerk
|
Blz. 54
|
2. Stimuleren dat inwoners meer gebruik maken van algemene voorzieningen (zie ook programma 4)
|
Blz. 55
|
Alle kinderen uit Nuenen groeien op in een gezond opvoedingsklimaat.
|
Blz. 56
|
3. Zorg dragen dat het aanbod aan jeugdhulp aansluit bij de rechtmatigheid en doelmatigheid van de vraag
|
Blz. 57
|
4. Faciliteren van vroegsignalering voor alle leeftijden in samenwerking met onderwijs en voorschoolse voorzieningen
|
Blz. 58
|
Zorgen dat iedereen kan deelnemen aan het maatschappelijk verkeer.
|
Blz. 59
|
5. Stimuleren van maatschappelijke participatie
|
Blz. 60
|
Vergunninghouders kunnen zich zelfstandig redden in de Nuenense gemeenschap.
|
Blz. 61
|
6. Stimuleren en faciliteren van deelname aan inburgeringstrajecten en participatietrajecten om zelfredzaamheid te vergroten
|
Blz. 62
|
Iedereen aan het werk.
|
Blz. 63
|
7. Bijstandsontvangers worden begeleid naar regulier werk en andere vormen van werkgelegenheid/dagbesteding
|
Blz. 64
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 65
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 66
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 67
|
Toelichting
|
Blz. 68
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 69
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 70
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 71
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 72
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 73
|
Alle kinderen uit Nuenen groeien op in een gezonde (fysieke en sociale) leefomgeving.
|
Blz. 74
|
1. Zorgen voor adequate onderwijshuisvesting
|
Blz. 75
|
Verminderen van lichamelijke of psychische klachten van onze inwoners en leefbaarheid verhogen.
|
Blz. 76
|
2. Vergroten deelname aan lokale maatschappelijke activiteiten
|
Blz. 77
|
3. Instandhouden van de verenigingsdichtheid en verscheidenheid in onze gemeente
|
Blz. 78
|
4. Handhaven adequaat niveau van accommodaties
|
Blz. 79
|
Aanbieden van zorg voor inwoners die ondersteuning nodig hebben.
|
Blz. 80
|
5. Faciliteren van initiatieven van algemene voorzieningen via subsidiebeleid
|
Blz. 81
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 82
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 83
|
Toelichting
|
Blz. 84
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 85
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 86
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 87
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 88
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 89
|
Prettig wonen voor verschillende doelgroepen.
|
Blz. 90
|
1. Naast Nuenen-West ook faciliteren van kleinere woningbouwprojecten om zodoende te komen tot een gedifferentieerd woningaanbod
|
Blz. 91
|
2. Vergroten van de sociale huurvoorraad
|
Blz. 92
|
3. Bereikbaar maken van koopwoningen voor starters op de woningmarkt
|
Blz. 93
|
4. Verbeteren van de woonsituatie op woonwagenlocaties
|
Blz. 94
|
5. Voldoen aan de huisvestingstaakstelling met betrekking tot vergunninghouders
|
Blz. 95
|
De kwaliteit van de leefomgeving en gezonde levensstijl verbeteren.
|
Blz. 96
|
6. Gezondheid als de verbindende factor
|
Blz. 97
|
7. Bevorderen van een kwalitatief hoogwaardige woonomgeving
|
Blz. 98
|
We maken gewenste ontwikkelingen mogelijk.
|
Blz. 99
|
8. Faciliteren en inkaderen van initiatieven voor ruimtelijke ontwikkelingen
|
Blz. 100
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 101
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 102
|
Toelichting
|
Blz. 103
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 104
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 105
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 106
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 107
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 108
|
We zijn in staat de gevolgen van een veranderend klimaat op te vangen.
|
Blz. 109
|
1. Voorkomen van wateroverlast, besmettingsgevaar en droogte
|
Blz. 110
|
Nuenen doet mee aan verantwoorde en weloverwogen ontwikkelingen die zeker op de lange(re) termijn – maar mogelijk al veel eerder – positief zullen bijdragen aan ons gezamenlijke woon-, leef- en werkklimaat.
|
Blz. 111
|
2. Verduurzamen van onze gebouwenvoorraad
|
Blz. 112
|
3. Stimuleren van initiatieven tot verduurzaming
|
Blz. 113
|
Goede bereikbaarheid van de gemeente Nuenen c.a.
|
Blz. 114
|
4. Verbeteren van de (boven-)lokale mobiliteit
|
Blz. 115
|
In 2020 bestaat slechts 5% van het afval uit restafval.
|
Blz. 116
|
5. Stimuleren van hergebruik van grondstoffen
|
Blz. 117
|
Groenste gemeente van Nederland.
|
Blz. 118
|
6. Bevorderen van de bewustwording van het belang van het openbare groen voor een duurzame leefomgeving
|
Blz. 119
|
Levendige en aantrekkelijke gemeente.
|
Blz. 120
|
7. Versterken van de leefbaarheid, het gebruik en de beleving van de openbare ruimte
|
Blz. 121
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 122
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 123
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 124
|
Toelichting
|
Blz. 125
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 126
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 127
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 128
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 129
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 130
|
Nuenen c.a. is een ondernemersvriendelijke gemeente.
|
Blz. 131
|
1. Bevorderen van een toekomstbestending centrum
|
Blz. 132
|
2. Vitaliseren van bestaande bedrijventerreinen
|
Blz. 133
|
3. Actief bijdragen aan Brainportambities
|
Blz. 134
|
Economische betekenis van de toeristische sector vergroten
|
Blz. 135
|
4. Versterken van de toeristische aantrekkingskracht
|
Blz. 136
|
5. Bevorderen van de ontwikkeling Landgoed Gulbergen
|
Blz. 137
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 138
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 139
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 140
|
Toelichting
|
Blz. 141
|
Programma 8. Financiën & Belastingen
|
Blz. 142
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 143
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 144
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 145
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 146
|
Verantwoord financieel huishoudboekje is te allen tijde leidend.
|
Blz. 147
|
1. Reëel en structureel sluitende meerjarenbegroting
|
Blz. 148
|
Lastenverlichting die voor álle inwoners merkbaar is (ook in de zin van goede dienstverlening, zie programma 1).
|
Blz. 149
|
2. Verlagen OZB indien er financiële ruimte is
|
Blz. 150
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 151
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 152
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 153
|
Toelichting
|
Blz. 154
|
Paragrafen
|
Blz. 155
|
Lokale heffingen
|
Blz. 156
|
Inleiding
|
Blz. 157
|
Beleid
|
Blz. 158
|
Onroerende-zaakbelastingen
|
Blz. 159
|
Afvalstoffenheffing
|
Blz. 160
|
Rioolheffing
|
Blz. 161
|
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
|
Blz. 162
|
Leges
|
Blz. 163
|
Kostendekkendheid leges
|
Blz. 164
|
Overige belastingen
|
Blz. 165
|
Kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 166
|
Overzicht tarieven
|
Blz. 167
|
Vergelijking buurgemeenten
|
Blz. 168
|
Ontwikkeling lokale lastendruk
|
Blz. 169
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 170
|
Inleiding
|
Blz. 171
|
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
|
Blz. 172
|
Inventarisatie van de risico's
|
Blz. 173
|
Inventarisatie van de risico's
|
Blz. 174
|
Top 15 risico's
|
Blz. 175
|
Wijzigingen
|
Blz. 176
|
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 177
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 178
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 179
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 180
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 181
|
Inleiding
|
Blz. 182
|
Wegen
|
Blz. 183
|
Openbare verlichting
|
Blz. 184
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 185
|
Groen
|
Blz. 186
|
Riolering
|
Blz. 187
|
Gebouwen
|
Blz. 188
|
Speeltoestellen
|
Blz. 189
|
Verkeersregelingen
|
Blz. 190
|
Beelden en plastieken
|
Blz. 191
|
Financiering
|
Blz. 192
|
Inleiding
|
Blz. 193
|
Interne- en externe ontwikkelingen
|
Blz. 194
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 195
|
Liquiditeit
|
Blz. 196
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 197
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 198
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 199
|
Inleiding
|
Blz. 200
|
Personeel en organisatie
|
Blz. 201
|
Informatievoorziening
|
Blz. 202
|
Control
|
Blz. 203
|
Huisvesting
|
Blz. 204
|
Kengetallen
|
Blz. 205
|
Verbonden partijen
|
Blz. 206
|
Inleiding
|
Blz. 207
|
Inleiding
|
Blz. 208
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 209
|
GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven (voorheen SRE)
|
Blz. 210
|
GR Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB) te Eindhoven
|
Blz. 211
|
GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
|
Blz. 212
|
GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Helmond
|
Blz. 213
|
GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
|
Blz. 214
|
GR Werkvoorziening de Dommel (WSD) te Boxtel
|
Blz. 215
|
GR Reiniging Blink te Helmond
|
Blz. 216
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 217
|
NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
|
Blz. 218
|
NV Brabant Water te Den Bosch
|
Blz. 219
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 220
|
Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
|
Blz. 221
|
Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
|
Blz. 222
|
Tabel verbonden partijen
|
Blz. 223
|
Grondbeleid
|
Blz. 224
|
Inleiding
|
Blz. 225
|
Raadsbesluiten
|
Blz. 226
|
Bestemmingsreserves
|
Blz. 227
|
Financiële uitgangspunten: Besluit Begroting en Verantwoording
|
Blz. 228
|
Materieel vast actief
|
Blz. 229
|
Verwachte resultaat grondexploitatie/project
|
Blz. 230
|
Tussentijdse winstnemingen
|
Blz. 231
|
Parameters en uitgangspunten grondexploitaties
|
Blz. 232
|
Prognoses
|
Blz. 233
|
Toelichting projecten
|
Blz. 234
|
Jaarrekening
|
Blz. 235
|
Balans
|
Blz. 236
|
Balans activa
|
Blz. 237
|
Balans passiva
|
Blz. 238
|
Balans deel 2
|
Blz. 239
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 240
|
Inleiding
|
Blz. 241
|
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
|
Blz. 242
|
Waarderingsgrondslagen
|
Blz. 243
|
Vaste activa
|
Blz. 244
|
Toelichting Vaste activa
|
Blz. 245
|
Vlottende activa
|
Blz. 246
|
Vaste passiva
|
Blz. 247
|
Vlottende passiva
|
Blz. 248
|
Toelichting op de balans
|
Blz. 249
|
Vaste activa
|
Blz. 250
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 251
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 252
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 253
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 254
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 255
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 256
|
Toelichting financiële vaste activa
|
Blz. 257
|
Toelichting financiële vaste activa
|
Blz. 258
|
Vlottende activa
|
Blz. 259
|
Toelichting voorraad
|
Blz. 260
|
Toelichting voorraad
|
Blz. 261
|
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 262
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 263
|
Liquide middelen
|
Blz. 264
|
Overlopende activa
|
Blz. 265
|
Toelichting overlopende activa
|
Blz. 266
|
Toelichting overlopende activa
|
Blz. 267
|
Toelichting overlopende activa
|
Blz. 268
|
Vaste passiva
|
Blz. 269
|
Voorzieningen
|
Blz. 270
|
Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 271
|
Toelichting vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 272
|
Vlottende passiva
|
Blz. 273
|
Overlopende passiva
|
Blz. 274
|
Toelichting overlopende passiva
|
Blz. 275
|
Toelichting overlopende passiva
|
Blz. 276
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
|
Blz. 277
|
Overeenkomsten
|
Blz. 278
|
Overeenkomsten (2)
|
Blz. 279
|
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
|
Blz. 280
|
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 281
|
Programma's
|
Blz. 282
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 283
|
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 284
|
Totaal saldo van baten en lasten
|
Blz. 285
|
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
|
Blz. 286
|
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
|
Blz. 287
|
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 288
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 289
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 290
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 291
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 292
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 293
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 294
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 295
|
Programma 8. Financiën & Belastingen
|
Blz. 296
|
Totaal
|
Blz. 297
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 298
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 299
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 300
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 301
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 302
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 303
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 304
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 305
|
Analyse overzicht van baten en lasten
|
Blz. 306
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 307
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 308
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 309
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 310
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 311
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & verkeer
|
Blz. 312
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 313
|
Programma 8. Financiën en belastingen
|
Blz. 314
|
extra tabel
|
Blz. 315
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 316
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 317
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 318
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 319
|
Toelichting incidentele baten en lasten
|
Blz. 320
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 321
|
Overzicht van de structurele toevoegen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 322
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 323
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 324
|
Overzicht van projecten
|
Blz. 325
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 326
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 327
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 328
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 329
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 330
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 331
|
Overzicht van investeringen
|
Blz. 332
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 333
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 334
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 335
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 336
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 337
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 338
|
Rechtmatigheid investeringen
|
Blz. 339
|
Investeringen uit begroting 2021 die de raad nog niet beschikbaar heeft gesteld
|
Blz. 340
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 341
|
Overzicht van de reserves en voorzieningen
|
Blz. 342
|
Reserves
|
Blz. 343
|
Voorzieningen
|
Blz. 344
|
Totaal reserves en voorzieningen
|
Blz. 345
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 346
|
Inleiding
|
Blz. 347
|
Algemene reserve
|
Blz. 348
|
Algemene reserve
|
Blz. 349
|
Bouwgrond; algemene reserve
|
Blz. 350
|
Bouwgrond; algemene reserve
|
Blz. 351
|
Bouwgrond; algemene reserve (winstnemingen)
|
Blz. 352
|
Bouwgrond: algemene reserve (winstnemingen)
|
Blz. 353
|
Bouwgrond; bovenwijkse voorzieningen
|
Blz. 354
|
Bouwgrond; bovenwijkse voorzieningen
|
Blz. 355
|
Bouwgrond; sociale volkshuisvesting
|
Blz. 356
|
Bouwgrond; sociale volkshuisvesting
|
Blz. 357
|
Bouwgrond; parkmanagement
|
Blz. 358
|
Bouwgrond; parkmanagement
|
Blz. 359
|
Bouwgrond; fonds groen voor rood
|
Blz. 360
|
Bouwgrond; fonds groen voor rood
|
Blz. 361
|
Begraafplaats Oude Landen
|
Blz. 362
|
Begraafplaats Oude Landen
|
Blz. 363
|
Bestemmingsreserve I&A
|
Blz. 364
|
Bestemmingsreserve I&A
|
Blz. 365
|
Reserve rijkscompensatie coronacrisis
|
Blz. 366
|
toelichting rijkscompensatie Corona
|
Blz. 367
|
Reserve klimaatmiddelen Rijk
|
Blz. 368
|
toelichting klimaatmiddelen Rijk
|
Blz. 369
|
Aansluiten Nuenen Z-W op A270
|
Blz. 370
|
Aansluiten Nuenen Z-W op A270
|
Blz. 371
|
HOV2
|
Blz. 372
|
Dekkingsreserve kapitaallasten HOV2
|
Blz. 373
|
Bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 374
|
Bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 375
|
Ecologische verbinding Hooidonk
|
Blz. 376
|
Ecologische verbinding Hooidonk
|
Blz. 377
|
Hybrideveld RKGSV Gerwen
|
Blz. 378
|
Dekkingsreserve hybrideveld RKGSV Gerwen
|
Blz. 379
|
Onderzoek mobiliteitsprojecten
|
Blz. 380
|
Onderzoek mobiliteitsprojecten
|
Blz. 381
|
Dekkingsreserve nieuwbouw Hongerman
|
Blz. 382
|
Toelichting dekkingsreserve nieuwbouw Hongerman
|
Blz. 383
|
Dekkingsreserve renovatie Klooster
|
Blz. 384
|
Dekkingsreserve renovatie Klooster
|
Blz. 385
|
Dekkingsreserve calamiteitenpad Esrand
|
Blz. 386
|
Dekkingsreserve calamiteitenpad Esrand
|
Blz. 387
|
Dekkingsreserve sportvloer Hongerman
|
Blz. 388
|
Dekkingsreserve sportvloer Hongerman
|
Blz. 389
|
Dekkingsreserve Klooster nieuwe stijl
|
Blz. 390
|
Dekkingsreserve Klooster nieuwe stijl
|
Blz. 391
|
Dekkingsreserve snelheidsremmende maatregelen Boord
|
Blz. 392
|
Dekkingsreserve snelheidsremmende maatregelen Boord
|
Blz. 393
|
Dekkingsreserve regenwaterafvoer Nuenen-West zuidzijde
|
Blz. 394
|
Dekkingsreserve regenwaterafvoer Nuenen-West zuidzijde
|
Blz. 395
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 396
|
Milieuschade Schenkels
|
Blz. 397
|
Milieuschade Schenkels
|
Blz. 398
|
Voorziening betaalbaar wonen
|
Blz. 399
|
Voorziening betaalbaar wonen
|
Blz. 400
|
Pensioen voormalige wethouders
|
Blz. 401
|
Pensioen voormalige wethouders
|
Blz. 402
|
Voorziening onderhoud gebouwen
|
Blz. 403
|
Voorziening onderhoud gebouwen
|
Blz. 404
|
Voorziening onderhoud wegen
|
Blz. 405
|
Voorziening onderhoud wegen
|
Blz. 406
|
Voorziening civiele kunstwerken
|
Blz. 407
|
Toelichting voorziening civiele kunstwerken
|
Blz. 408
|
Voorziening beelden en plastieken
|
Blz. 409
|
Toelichting voorziening beelden en plastieken
|
Blz. 410
|
Voorziening afval
|
Blz. 411
|
Voorziening afval
|
Blz. 412
|
Voorziening riolering
|
Blz. 413
|
Voorziening riolering
|
Blz. 414
|
Promotie-inkomsten
|
Blz. 415
|
Promotie-inkomsten
|
Blz. 416
|
Parkeerfonds
|
Blz. 417
|
Parkeerfonds
|
Blz. 418
|
Regionaal ontwikkelfonds werklocaties
|
Blz. 419
|
Regionaal ontwikkelfonds werklocaties
|
Blz. 420
|
Voorziening afgesloten complexen GB
|
Blz. 421
|
toelichting voorziening afgesloten complexen GB
|
Blz. 422
|
Bijlage Single information single audit (SISA)
|
Blz. 423
|
Bijlage Single information single audit (SISA)
|
Blz. 424
|
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 425
|
Toelichting subsidie bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 426
|
Routegebonden verantwoording
|
Blz. 427
|
Controleverklaring
|
Blz. 428
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|