Omschrijving (toelichting)

Ook in 2021 hebben we weer flinke stappen gezet in het gebruik van digitale communicatie-instrumenten en kanalen. We delen steeds meer content op social media. Dit is een vast onderdeel geworden in het communicatie pallet. Sinds maart 2021 kunnen we via het monitoringssysteem Coosto berichten op sociaal media monitoren en beantwoorden. Het reageren op berichten die op social media gepost worden, is nog een punt van aandacht. Meestal wordt er tijdig gereageerd. Helaas  is dat niet altijd het geval. Hier kunnen we nog een slag maken als ook het Klantencontactcentrum (KCC) met Coosto gaat werken. Dan ontstaan er mogelijkheden om een webcare-team (back office) te organiseren dat snel inhoudelijke vragen kan beantwoorden.

De coronapandemie heeft het gebruik van online tools bevorderd nu fysieke bijeenkomsten vaak niet mogelijk waren. Hiermee is geëxperimenteerd in participatietrajecten.

Er zijn toegankelijkheidsinspecties gedaan naar de websites nuenen.nl en verkiezingen.nuenen.nl en op basis daarvan hebben we in  2021 de toegankelijkheidsverklaringen van deze beide websites geactualiseerd. De toegankelijkheid van de gemeentelijke website is verbeterd.