Jaarstukken 2018
|
Blz. 1
|
Jaarstukken 2018
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Voorwoord
|
Blz. 4
|
Voorwoord
|
Blz. 5
|
Samenvatting
|
Blz. 6
|
Samenvatting
|
Blz. 7
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 8
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 9
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 10
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 11
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 12
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 13
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 14
|
Nuenen verdient een krachtig en integer bestuur
|
Blz. 15
|
1. Bestuurlijke toekomst
|
Blz. 16
|
2. Krachtig bestuur
|
Blz. 17
|
De gemeente zoekt en vindt de samenwerking die nodig is om haar taken uit te voeren en ambities in de samenleving te verwezenlijken
|
Blz. 18
|
3. Samenwerking
|
Blz. 19
|
Inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers nemen verantwoordelijkheid voor hun eigen toekomst
|
Blz. 20
|
4. Inwoners- en overheidsparticipatie
|
Blz. 21
|
Inwoners kunnen voor al hun vragen terecht bij de gemeente. De gemeente geeft in één keer het juiste antwoord. Klanten worden alleen doorverwezen als het echt niet anders kan
|
Blz. 22
|
5. Dienstverlening
|
Blz. 23
|
We zijn een transparante overheidsorganisatie die in haar communicatie aansluit bij (de wensen van) de samenleving
|
Blz. 24
|
6. Communicatie
|
Blz. 25
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 26
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 27
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 28
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 29
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 30
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 31
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 32
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 33
|
We gaan uit van eigen verantwoordelijkheid, eigen kracht en zelfredzaamheid
|
Blz. 34
|
1. Crisisbeheersing en brandweer
|
Blz. 35
|
2. Openbare orde en veiligheid
|
Blz. 36
|
3. Handhaving
|
Blz. 37
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 38
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 39
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 40
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 41
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 42
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 43
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 44
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 45
|
Iedereen aan het werk
|
Blz. 46
|
1. Participatie op gebied van werk
|
Blz. 47
|
Iedereen moet kunnen meedoen
|
Blz. 48
|
2. Participatie in de maatschappij
|
Blz. 49
|
3. Woonwagen locaties
|
Blz. 50
|
4. Zorg voor de jeugd
|
Blz. 51
|
5. Inburgering vergunninghouders
|
Blz. 52
|
6. Sociaal domein
|
Blz. 53
|
Inkomensondersteuning
|
Blz. 54
|
7. Inkomensondersteuning
|
Blz. 55
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 56
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 57
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 58
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 59
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 60
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 61
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 62
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 63
|
Deelname mogelijk maken van alle Nuenense inwoners aan maatschappelijke activiteiten
|
Blz. 64
|
1. Accommodatiebeleid
|
Blz. 65
|
2. Beheer maatschappelijk vastgoed
|
Blz. 66
|
3. Subsidieprogramma 2018
|
Blz. 67
|
Op een sobere wijze beheren van de gemeentelijke eigendommen
|
Blz. 68
|
4. Onderwijshuisvesting
|
Blz. 69
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 70
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 71
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 72
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 73
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 74
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 75
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 76
|
Passende huisvesting voor verschillende doelgroepen
|
Blz. 77
|
1. Bestemmingsplannen
|
Blz. 78
|
2. Nuenen West
|
Blz. 79
|
3. Nota grondbeleid
|
Blz. 80
|
4. Prestatieafspraken
|
Blz. 81
|
5. Woningbouwprogramma
|
Blz. 82
|
6. Woonwagenlocaties
|
Blz. 83
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 84
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 85
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 86
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 87
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 88
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 89
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 90
|
Straten, wegen en pleinen: op een sobere wijze de openbare ruimte veilig en heel houden. De inwoners worden op een goede manier betrokken bij het beheer van de openbare ruimte
|
Blz. 91
|
1. Straten, wegen en pleinen
|
Blz. 92
|
Verkeer en vervoer: behouden van bereikbaarheid van dorp en stad voor alle verkeersdeelnemers en de verbetering van de kwaliteit van het openbaar vervoer en de woonomgeving
|
Blz. 93
|
2. Verkeer en vervoer
|
Blz. 94
|
3. Parkeren
|
Blz. 95
|
Afval: een afvalloze samenleving tegen zo laag mogelijke (netto) kosten en met een als ruim voldoende ervaren service
|
Blz. 96
|
4. Afval
|
Blz. 97
|
Riolering: het beschermen van de volksgezondheid en het verbeteren van het watersysteem door lokale maatregelen
|
Blz. 98
|
5. Riolering
|
Blz. 99
|
Milieu: een veilige en prettige woonomgeving voor de inwoners van Nuenen
|
Blz. 100
|
6. Milieu
|
Blz. 101
|
7. Duurzaamheid
|
Blz. 102
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 103
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 104
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 105
|
Programma 7. Economie, toerisme & Recreatie
|
Blz. 106
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 107
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 108
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 109
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 110
|
De cultuurhistorische kwaliteiten van Nuenen, met het erfgoed van Van Gogh voorop worden ingezet voor de toeristische profilering van Nuenen
|
Blz. 111
|
1. Villagemarketing
|
Blz. 112
|
Profileren van het dorpse karakter van de gemeente Nuenen
|
Blz. 113
|
2. Lint Park-molen de Roosdonck
|
Blz. 114
|
3. Team Ruimtelijke Kwaliteit
|
Blz. 115
|
De gemeente Nuenen is een gemeente met een goed ondernemersklimaat. Ondernemers willen zich hier graag vestigen. Ondernemers voelen zich onderdeel van de gemeente en nemen zelf initiatieven om het ondernemersklimaat te verbeteren
|
Blz. 116
|
4. Ondernemersklimaat
|
Blz. 117
|
Het bloeiende cultuur- en verenigingsleven in Nuenen wordt gekoesterd
|
Blz. 118
|
5. Kwartiermaker
|
Blz. 119
|
Op sobere wijze in stand houden van de kwaliteit en functionaliteit het openbaar groen en de voorzieningen
|
Blz. 120
|
6. Groen landschap
|
Blz. 121
|
7. Groen- en speelvoorzieningen
|
Blz. 122
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 123
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 124
|
Programma 8. Financiën & Belastingen
|
Blz. 125
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 126
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 127
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 128
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 129
|
Een begroting die structureel en reëel in evenwicht is
|
Blz. 130
|
Actief inspelen op financiële (wettelijke) ontwikkelingen
|
Blz. 131
|
Het hebben van een weerstandsvermogen waarbij de hoogte is afgestemd op de risico’s die gelopen worden
|
Blz. 132
|
1. Financiële positie
|
Blz. 133
|
Waar mogelijk nu of op termijn een verlaging van de lokale belastingdruk
|
Blz. 134
|
Belastingheffing
|
Blz. 135
|
2. Belastingdruk
|
Blz. 136
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 137
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 138
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 139
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 140
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 141
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 142
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 143
|
Paragrafen
|
Blz. 144
|
Lokale heffingen
|
Blz. 145
|
Inleiding
|
Blz. 146
|
Beleid
|
Blz. 147
|
Onroerende-zaakbelastingen
|
Blz. 148
|
Afvalstoffenheffing
|
Blz. 149
|
Rioolheffing
|
Blz. 150
|
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
|
Blz. 151
|
Leges
|
Blz. 152
|
Kostendekkendheid leges
|
Blz. 153
|
Overige belastingen
|
Blz. 154
|
Kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 155
|
Overzicht tarieven
|
Blz. 156
|
Vergelijking buurgemeenten
|
Blz. 157
|
Ontwikkeling lokale lastendruk
|
Blz. 158
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 159
|
Inleiding
|
Blz. 160
|
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
|
Blz. 161
|
Inventarisatie van de risico's
|
Blz. 162
|
Top 15 risico's
|
Blz. 163
|
Wijzigingen
|
Blz. 164
|
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 165
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 166
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 167
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 168
|
Financiële kengetallen toelichting
|
Blz. 169
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 170
|
Inleiding
|
Blz. 171
|
Wegen
|
Blz. 172
|
Openbare verlichting
|
Blz. 173
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 174
|
Groen
|
Blz. 175
|
Riolering
|
Blz. 176
|
Gebouwen
|
Blz. 177
|
Speeltoestellen
|
Blz. 178
|
Verkeersregelingen
|
Blz. 179
|
Beelden en plastieken
|
Blz. 180
|
Financiering
|
Blz. 181
|
Inleiding
|
Blz. 182
|
Interne- en externe ontwikkelingen
|
Blz. 183
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 184
|
Liquiditeit
|
Blz. 185
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 186
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 187
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 188
|
Inleiding
|
Blz. 189
|
DNA
|
Blz. 190
|
Strategisch HRM plan 2016-2020
|
Blz. 191
|
Individueel Keuze Budget
|
Blz. 192
|
Leer-/werkbedrijf
|
Blz. 193
|
e-HRM
|
Blz. 194
|
Garantiebanen
|
Blz. 195
|
Arbeidsomstandigheden
|
Blz. 196
|
Ziekteverzuim
|
Blz. 197
|
Samenwerking met Dienst Dommelvallei en de gemeenten Son en Breugel en Geldrop-Mierlo
|
Blz. 198
|
Informatievoorziening
|
Blz. 199
|
Plannen en begroten
|
Blz. 200
|
Extra projectcapaciteit
|
Blz. 201
|
Onderzoek I&A processen
|
Blz. 202
|
Informatiebeveiliging
|
Blz. 203
|
Privacy
|
Blz. 204
|
Procedure datalekken
|
Blz. 205
|
Control
|
Blz. 206
|
Programma betere dienstverlening
|
Blz. 207
|
Interne controle
|
Blz. 208
|
Invulling kwaliteitszorg/ procesverbetering
|
Blz. 209
|
Management Control Systeem
|
Blz. 210
|
Inkoop- en aanbestedingsbeleid
|
Blz. 211
|
Huisvesting
|
Blz. 212
|
Kengetallen
|
Blz. 213
|
Verbonden partijen
|
Blz. 214
|
Inleiding
|
Blz. 215
|
Inleiding
|
Blz. 216
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 217
|
GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven (voorheen SRE)
|
Blz. 218
|
GR Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB) te Eindhoven
|
Blz. 219
|
GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
|
Blz. 220
|
GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Helmond
|
Blz. 221
|
GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
|
Blz. 222
|
GR Werkvoorziening de Dommel (WSD) te Boxtel
|
Blz. 223
|
GR Reiniging Blink te Helmond
|
Blz. 224
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 225
|
NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
|
Blz. 226
|
NV Brabant Water te Den Bosch
|
Blz. 227
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 228
|
Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
|
Blz. 229
|
Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
|
Blz. 230
|
Grondbeleid
|
Blz. 231
|
Inleiding
|
Blz. 232
|
Raadsbesluiten
|
Blz. 233
|
Bestemmingsreserves
|
Blz. 234
|
Financiële uitgangspunten: Besluit Begroting en Verantwoording
|
Blz. 235
|
Materieel vast actief (voorheen NIEGG)
|
Blz. 236
|
Verwachte resultaat grondexploitatie/project
|
Blz. 237
|
Tussentijdse winstnemingen
|
Blz. 238
|
Parameters en uitgangspunten grondexploitaties
|
Blz. 239
|
Prognoses
|
Blz. 240
|
Toelichting projecten
|
Blz. 241
|
Jaarrekening
|
Blz. 242
|
Balans
|
Blz. 243
|
Balans
|
Blz. 244
|
Balans deel 2
|
Blz. 245
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 246
|
Inleiding
|
Blz. 247
|
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
|
Blz. 248
|
Waarderingsgrondslagen
|
Blz. 249
|
Vaste activa
|
Blz. 250
|
Toelichting Vaste activa
|
Blz. 251
|
Vlottende activa
|
Blz. 252
|
Vaste passiva
|
Blz. 253
|
Vlottende passiva
|
Blz. 254
|
Toelichting op de balans
|
Blz. 255
|
Vaste activa
|
Blz. 256
|
Immateriële vaste activa
|
Blz. 257
|
Verloopoverzicht immateriële vaste activa
|
Blz. 258
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 259
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 260
|
Verloopoverzicht materiële vaste activa
|
Blz. 261
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 262
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 263
|
Verloopoverzicht financiële vaste activa
|
Blz. 264
|
Toelichting financiële vaste activa
|
Blz. 265
|
Vlottende activa
|
Blz. 266
|
Voorraad
|
Blz. 267
|
Verloopoverzicht voorraad
|
Blz. 268
|
Verwachte resultaten bouwgronden in exploitatie
|
Blz. 269
|
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 270
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 271
|
Liquide middelen
|
Blz. 272
|
Overlopende activa
|
Blz. 273
|
Specificatie nog te ontvangen subsidies
|
Blz. 274
|
Facilitair grondbedrijf
|
Blz. 275
|
Toelichting facilitair grondbedrijf
|
Blz. 276
|
Vaste passiva
|
Blz. 277
|
Eigen vermogen
|
Blz. 278
|
Voorzieningen
|
Blz. 279
|
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 280
|
Toelichting vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 281
|
Vlottende passiva
|
Blz. 282
|
Netto-vlottende schulden met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 283
|
Overlopende passiva
|
Blz. 284
|
Specificatie vooruit ontvangen subidies
|
Blz. 285
|
Facilitair grondbedrijf
|
Blz. 286
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
|
Blz. 287
|
Overeenkomsten
|
Blz. 288
|
Overeenkomsten (2)
|
Blz. 289
|
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
|
Blz. 290
|
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 291
|
Programma's
|
Blz. 292
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 293
|
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 294
|
Totaal saldo van baten en lasten
|
Blz. 295
|
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
|
Blz. 296
|
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
|
Blz. 297
|
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 298
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 299
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 300
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 301
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 302
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 303
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 304
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 305
|
Programma 8. Financiën & Belastingen
|
Blz. 306
|
Totaal
|
Blz. 307
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 308
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 309
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 310
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 311
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 312
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 313
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 314
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 315
|
Analyse overzicht van baten en lasten
|
Blz. 316
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 317
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 318
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 319
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 320
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 321
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & verkeer
|
Blz. 322
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 323
|
Programma 8. Financiën en belastingen
|
Blz. 324
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 325
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 326
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 327
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 328
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 329
|
Overzicht van de structurele toevoegen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 330
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 331
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 332
|
Overzicht van investeringen en projecten
|
Blz. 333
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 334
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 335
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 336
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 337
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 338
|
Overzicht van de reserves en voorzieningen
|
Blz. 339
|
Reserves
|
Blz. 340
|
Voorzieningen
|
Blz. 341
|
Totaal reserves en voorzieningen
|
Blz. 342
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 343
|
Inleiding
|
Blz. 344
|
Algemene reserve
|
Blz. 345
|
Algemene reserve
|
Blz. 346
|
Reserve vrije bestedingsruimte
|
Blz. 347
|
Reserve vrije bestedingsruimte
|
Blz. 348
|
Algemene risicovoorziening
|
Blz. 349
|
Algemene risicovoorziening
|
Blz. 350
|
Algemene reserve decentralisatie
|
Blz. 351
|
Algemene reserve decentralisatie
|
Blz. 352
|
Bouwgrond; algemene reserve
|
Blz. 353
|
Bouwgrond; algemene reserve
|
Blz. 354
|
Bouwgrond; algemene reserve (winstnemingen)
|
Blz. 355
|
Bouwgrond: algemene reserve (winstnemingen)
|
Blz. 356
|
Bouwgrond; bovenwijkse voorzieningen
|
Blz. 357
|
Bouwgrond; bovenwijkse voorzieningen
|
Blz. 358
|
Bouwgrond; sociale volkshuisvesting
|
Blz. 359
|
Bouwgrond; sociale volkshuisvesting
|
Blz. 360
|
Bouwgrond; parkmanagement
|
Blz. 361
|
Bouwgrond; parkmanagement
|
Blz. 362
|
Bouwgrond; fonds groen voor rood
|
Blz. 363
|
Bouwgrond; fonds groen voor rood
|
Blz. 364
|
Begraafplaats Oude Landen
|
Blz. 365
|
Begraafplaats Oude Landen
|
Blz. 366
|
BR div projecten en investeringen (MN)
|
Blz. 367
|
BR div projecten en investeringen (MN)
|
Blz. 368
|
Vangnet transities sociaal domein
|
Blz. 369
|
Reserve vangnet transities sociaal domein
|
Blz. 370
|
Bestemmingsreserve I&A
|
Blz. 371
|
Bestemmingsreserve I&A
|
Blz. 372
|
Verkeersregelingen
|
Blz. 373
|
Verkeersregelingen
|
Blz. 374
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 375
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 376
|
Beelden en plastieken
|
Blz. 377
|
Overige kunstwerken
|
Blz. 378
|
Aansluiten Nuenen Z-W op A270
|
Blz. 379
|
Aansluiten Nuenen Z-W op A270
|
Blz. 380
|
HOV2
|
Blz. 381
|
Dekkingsreserve kapitaallasten HOV2
|
Blz. 382
|
Bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 383
|
Bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 384
|
Ecologische verbinding Hooidonk
|
Blz. 385
|
Ecologische verbinding Hooidonk
|
Blz. 386
|
Onderzoek mobiliteitsprojecten
|
Blz. 387
|
Onderzoek mobiliteitsprojecten
|
Blz. 388
|
Dekkingsreserve calamiteitenpad Esrand
|
Blz. 389
|
Dekkingsreserve calamiteitenpad Esrand
|
Blz. 390
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 391
|
Pensioen voormalige wethouders
|
Blz. 392
|
Pensioen voormalige wethouders
|
Blz. 393
|
Milieuschade Schenkels
|
Blz. 394
|
Milieuschade Schenkels
|
Blz. 395
|
Risicovoorziening civiele procedure
|
Blz. 396
|
Risicovoorziening civiele procedure
|
Blz. 397
|
Voorziening onderhoud gebouwen
|
Blz. 398
|
Voorziening onderhoud gebouwen
|
Blz. 399
|
Voorziening onderhoud wegen
|
Blz. 400
|
Voorziening onderhoud wegen
|
Blz. 401
|
Voorziening afval
|
Blz. 402
|
Voorziening afval
|
Blz. 403
|
Voorziening riolering
|
Blz. 404
|
Voorziening riolering
|
Blz. 405
|
Promotie-inkomsten
|
Blz. 406
|
Promotie-inkomsten
|
Blz. 407
|
Parkeerfonds
|
Blz. 408
|
Parkeerfonds
|
Blz. 409
|
Verkeersveiligheid (ipv rood-licht)
|
Blz. 410
|
Verkeersveiligheid (ipv rood-licht)
|
Blz. 411
|
Regionaal ontwikkelfonds werklocaties
|
Blz. 412
|
Regionaal ontwikkelfonds werklocaties
|
Blz. 413
|
Bijlage Single information single audit (SISA)
|
Blz. 414
|
Bijlage Single information single audit (SISA)
|
Blz. 415
|
Controleverklaring
|
Blz. 416
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|