We werken er continu aan om de dienstverlening vanuit alle kanalen (website, telefonie, balie en post) optimaal te organiseren. In 2018 heeft een verdere digitalisering van de diensten rondom 'burgerzaken' plaatsgevonden. Zaken voor de burgerlijke stand (geboorte, huwelijk, overlijden) en enkele andere diensten zoals verhuizingen zijn digitaal te regelen via de website van de gemeente. Inwoners en ondernemers maken volop gebruik van deze digitale weg. 

Daarnaast is gestart met het programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering. Hierin is onder meer de aanbesteding van het zaaksysteem voorbereid. Ook hebben we een aanbesteding gedaan van de nieuwe internetomgevingen van de gemeente.

We voeren structurele klantmetingen uit, middels zogenaamde klantreizen, en meten onze prestaties. Aan de hand van de kwalitatieve resultaten verbeteren we onze dagelijkse dienstverlening.

Eind 2018 is de huisvesting van Sociale zaken in het CMD Nuenen georganiseerd. Hiermee worden alle gemeentelijke taakvelden binnen het sociaal domein vanuit het CMD aangeboden.  Ook is de verplichtingenadministratie Wmo/Jeugd geregeld waardoor inzicht in de financiële situatie is verbeterd. 

Wij zijn als gemeente ook binnen het sociale domein vaker en gerichter bezig met integrale veiligheid. Zo heeft er een intensievere samenwerking op adresonderzoek plaatsgevonden en zijn er projecten gericht op integrale veiligheid gestart.