Programmabegroting 2023 en meerjarenraming 2024-2026
|
Blz. 1
|
Programmabegroting 2023 en meerjarenraming 2024-2026
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Voorwoord
|
Blz. 4
|
Voorwoord
|
Blz. 5
|
Algemene inleiding
|
Blz. 6
|
Uitgangspunten begroting
|
Blz. 7
|
Kadernota
|
Blz. 8
|
Bestaand beleid en autonome ontwikkelingen
|
Blz. 9
|
Nieuw beleid
|
Blz. 10
|
Totaaloverzicht
|
Blz. 11
|
Vervolg totaal overzicht
|
Blz. 12
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 13
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 14
|
Tabel
|
Blz. 15
|
Tekst
|
Blz. 16
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 17
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 18
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 19
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 20
|
Wat gaan we ervoor doen?
|
Blz. 21
|
Bestuur dat in verbinding staat en samen werkt met anderen
|
Blz. 22
|
1. Beter samenspel raad, college en de ambtelijke organisatie
|
Blz. 23
|
2. Meer van de buitenwereld naar binnen halen
|
Blz. 24
|
3. Beter participatie(beleid)
|
Blz. 25
|
4. Doelgerichtere regionale samenwerking
|
Blz. 26
|
5. Betere informatieverstrekking
|
Blz. 27
|
Doelmatige ondersteuning van gemeentebestuur
|
Blz. 28
|
6. Professionelere bedrijfsvoering
|
Blz. 29
|
Digitale inclusie, waarbij iedereen kan deelnemen aan de digitale samenleving
|
Blz. 30
|
7. Meer ondersteuning voor inwoners bij de digitale benadering van onze producten en diensten
|
Blz. 31
|
Passende dienstverleningsvormen, waarbij iedereen contact kan leggen met de gemeente via het dienstverleningskanaal dat de voorkeur heeft
|
Blz. 32
|
8. Betere mogelijkheden om contact met de gemeente te leggen door dienstverleningskanalen uit te breiden en op elkaar af te stemmen
|
Blz. 33
|
Klanttevredenheid door snelle, persoonlijke en oplossingsgerichte dienstverlening, waarbij duidelijk is waar men aan toe is
|
Blz. 34
|
9. Optimalere processen met focus op doorlooptijden, wachttijd, verwerkingstijd en afhandeltermijn
|
Blz. 35
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 36
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 37
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 38
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 39
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 40
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 41
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 42
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 43
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 44
|
Gemeente waar inwoners, ondernemers en bezoekers zich veilig voelen
|
Blz. 45
|
1. Ervaren veiligheid door inwoners niet lager dan nu
|
Blz. 46
|
2. Gerichter toezicht houden en handhavend optreden in aandachtsgebieden
|
Blz. 47
|
Gemeente waar kinderen en jongeren veilig kunnen opgroeien zonder middelengebruik, overlast en criminaliteit.
|
Blz. 48
|
3. Lager percentrage kinderen en jongeren die middelen gebruiken, overlast veroorzaken en/of in criminaliteit terecht komen
|
Blz. 49
|
Maximale zelfredzaamheid bij inwoners binnen hun eigen mogelijkheden
|
Blz. 50
|
4. Meer bewustwording creëren over o.a. babbeltrucs, brandveiligheid en digitale weerbaarheid
|
Blz. 51
|
5. Betere bescherming van kwetsbare groepen inwoners tegen de gevaren van mensenhandel (uitbuiting)
|
Blz. 52
|
Juiste en adequate hulpverlening voor personen met onbegrepen gedrag.
|
Blz. 53
|
6. Betere vroegsignalering
|
Blz. 54
|
Adequate aanpak van woonoverlast
|
Blz. 55
|
7. Betere vroegsignalering
|
Blz. 56
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 57
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 58
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 59
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 60
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 61
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 62
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 63
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 64
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 65
|
Samenleving waarin iedereen kan meedoen
|
Blz. 66
|
1. Meer aansluiten bij en faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving
|
Blz. 67
|
Inclusieve samenleving
|
Blz. 68
|
2. Minder obstakels om deel te nemen aan de samenleving
|
Blz. 69
|
Ouderen kunnen langer zelfstandig blijven wonen
|
Blz. 70
|
3. Meer ondersteuning om de zelfredzaamheid van ouderen te bevorderen
|
Blz. 71
|
Juiste en tijdige zorg voor iedereen die dat nodig heeft
|
Blz. 72
|
4. Betere vroegsignalering en meer passende ondersteuning voor inwoners die het nodig hebben
|
Blz. 73
|
Gemeente waar kinderen en jongeren veilig kunnen opgroeien, zonder middelengebruik, overlast en criminaliteit
|
Blz. 74
|
5. Lager percentage kinderen en jongeren die middelen gebruiken, overlast veroorzaken en/of in criminaliteit terecht komen
|
Blz. 75
|
Juiste en adequate hulpverlening voor personen met onbegrepen en/of verward gedrag (GGGZ problematiek)
|
Blz. 76
|
6. Betere vroegsignalering en meer aandacht voor personen met onbegrepen en/of verward gedrag
|
Blz. 77
|
Zorg betaalbaar houden
|
Blz. 78
|
7. Meer inzicht en grip krijgen op de kostenontwikkeling in de Jeugdzorg en WMO
|
Blz. 79
|
8. Minder noodzaak om duurdere zorgvoorzieningen in te zetten
|
Blz. 80
|
Maximale ondersteuning naar werk/dagbesteding
|
Blz. 81
|
9. Betere ondersteuning van inwoners door in te zetten op doelgroepgerichte begeleidingsmethoden
|
Blz. 82
|
Vergunninghouders kunnen zich zelfstandig redden in de (Nuenense) samenleving
|
Blz. 83
|
10. Betere ondersteuning van vergunninghouders bij hun inburgering
|
Blz. 84
|
Bevorderen van een gezonde leefomgeving en leefstijl
|
Blz. 85
|
11. Lager percentage inwoners met overgewicht, roken, drankgebruik en/of andere verslavingen
|
Blz. 86
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 87
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 88
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 89
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 90
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 91
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 92
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 93
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 94
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 95
|
Hoogwaardig voorzieningsniveau passend bij schaalgrootte van Nuenen
|
Blz. 96
|
1. Meer afstemming van vraag en aanbod m.b.t. gemeentelijke accommodaties
|
Blz. 97
|
2. Transparantere afspraken met exploitanten en/of gebruikers van gemeentelijke accommodaties
|
Blz. 98
|
3. Gemeentelijk vastgoed duurzamer maken
|
Blz. 99
|
Onderwijshuisvesting bassischolen afgestemd op leerlingenprognose
|
Blz. 100
|
4. Voldoende vierkante meters voor onderwijshuisvesting basisscholen
|
Blz. 101
|
5. Voldoende faciliteiten voor bewegingsonderwijs basisscholen
|
Blz. 102
|
Bevorderen van een gezonde leefomgeving en leefstijl
|
Blz. 103
|
6. Meer bekendheid geven aan en stimuleren van beter gebruik van sport-, spel- en vrijetijdsvoorzieningen
|
Blz. 104
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 105
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 106
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 107
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 108
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 109
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 110
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 111
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 112
|
Passende huisvesting voor onze inwoners, waaronder jongeren, ouderen en specifieke doelgroepen waaronder Sinti en zorgbehoevenden
|
Blz. 113
|
1. Meer nieuwe woningen voor de lokale vraag (voor o.a. jongeren, ouderen, Sinti en zorgbehoevenden)
|
Blz. 114
|
2. Meer sociale huurwoningen
|
Blz. 115
|
3. Meer woningen voor bijzondere doelgroepen die een vorm van zorg nodig hebben
|
Blz. 116
|
4. Betere woonomstandigheden op de woonwagenlocaties Kremersbos en Bosweg
|
Blz. 117
|
Zo energiezuinig en duurzaam mogelijke (bestaande) woningvoorraad, zodat inwoners zo lang mogelijk en comfortabel mogelijk in Nuenen kunnen blijven wonen
|
Blz. 118
|
5. Meer duurzame bestaande woningen (o.a. energiezuiniger maken van bestaande woningen)
|
Blz. 119
|
6. Meer levensloopbestendig woningen (bestaande en nieuwe)
|
Blz. 120
|
Nuenen behouden en ontwikkelen als leefbare woongemeente waarbij geen afbreuk wordt gedaan of waarbij een bijdrage wordt geleverd aan onze kernkwaliteiten (groen, dorps, rustig en gezellig)
|
Blz. 121
|
7. Beter benutten van transformatie- en inbreidingskansen binnen de kernen Nuenen, Gerwen, Nederwetten en buurtschap Eeneind
|
Blz. 122
|
8. Meer investeren om de leefbaarheid in de kerkdorpen voor de toekomst te behouden
|
Blz. 123
|
9. Het erfgoed in het centrum van Nuenen beter beleefbaar maken
|
Blz. 124
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 125
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 126
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 127
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 128
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 129
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 130
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 131
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 132
|
Nuenen behouden en ontwikkelen als leefbare woongemeente waarbij geen afbreuk wordt gedaan of waarbij een bijdrage wordt geleverd aan onze kernkwaliteiten (groen, dorps, rustig en gezellig).
|
Blz. 133
|
1. Hogere kwaliteit van onze groene woonomgeving
|
Blz. 134
|
2. Hogere kwaliteit van onze natuurwaarden
|
Blz. 135
|
3. Minder wateroverlast als gevolg van ernstige regenval op de plekken die daarvoor gevoelig zijn
|
Blz. 136
|
4. Meer regenwater in het gebied bufferen onder meer om grondwaterstand positief te beïnvloeden
|
Blz. 137
|
5. Verkeersveiliger woon- en leefomgeving
|
Blz. 138
|
Robuuste en biodiverse groenstructuren
|
Blz. 139
|
6. Meer ruimte voor spelen, bewegen en ontmoeten voor alle leeftijden
|
Blz. 140
|
7. Betere bescherming van waardevolle groenstructuren
|
Blz. 141
|
8. Meer biodiversiteit
|
Blz. 142
|
Borgen van de bereikbaarheid, behouden en waar mogelijk verbeteren van de leefbaarheid en verbeteren van de omgevingskwaliteit
|
Blz. 143
|
9. Meer middelen en capaciteit beschikbaar stellen om uitvoering te kunnen geven aan de voorkeursvariant van de Bundelroutes
|
Blz. 144
|
Bevorderen van een gezonde leefomgeving
|
Blz. 145
|
10. Betere luchtkwaliteit en minder geluidshinder
|
Blz. 146
|
Bewustwording van hergebruik van spullen.
|
Blz. 147
|
11. Meer stimuleren van afvalscheiding en het hergebruik
|
Blz. 148
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 149
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 150
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 151
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 152
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 153
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 154
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 155
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 156
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 157
|
Toekomst bestendig centrum
|
Blz. 158
|
1. Levendiger, aantrekkelijker en compacter maken van het centrum
|
Blz. 159
|
Duurzame bedrijventerreinen
|
Blz. 160
|
2. Duurzamere bedrijventerreinen en bedrijvigheid
|
Blz. 161
|
Vrijetijdsbesteding in balans
|
Blz. 162
|
3. Meer passende toeristische en recreatieve voorzieningen
|
Blz. 163
|
Natuurlijke en economische kwaliteit in het buitengebied
|
Blz. 164
|
4. Hogere kwaliteit van het natuurinclusief agrarisch landschap
|
Blz. 165
|
5. Betere ondersteuning aan agrarische ondernemers bij omschakeling en/of nevenfuncties bij hun bedrijf
|
Blz. 166
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 167
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 168
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 169
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 170
|
Programma 8. Financiën & Belastingen
|
Blz. 171
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 172
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 173
|
Relevante beleidsnota's in dit programma
|
Blz. 174
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 175
|
Goed en degelijk financieel beleid
|
Blz. 176
|
1. Betere bewaking van de financiële consequenties van besluitvorming en uitvoering op het verloop van de meerjarenbegroting
|
Blz. 177
|
Lastendruk passend bij voorzieningenniveau
|
Blz. 178
|
2. Betere afstemming van lasten voor inwoners/bedrijven en de kosten voor het voorzieningenniveau
|
Blz. 179
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 180
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 181
|
Voorgestelde aanpassingen
|
Blz. 182
|
Paragrafen
|
Blz. 183
|
Lokale heffingen
|
Blz. 184
|
Inleiding
|
Blz. 185
|
Beleid
|
Blz. 186
|
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
|
Blz. 187
|
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
|
Blz. 188
|
Rioolheffing
|
Blz. 189
|
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
|
Blz. 190
|
Leges
|
Blz. 191
|
Overige belastingen
|
Blz. 192
|
Kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 193
|
Overzicht tarieven
|
Blz. 194
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 195
|
Inleiding
|
Blz. 196
|
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico’s
|
Blz. 197
|
Inventarisatie van de risico’s
|
Blz. 198
|
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 199
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 200
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 201
|
Inleiding
|
Blz. 202
|
Wegen
|
Blz. 203
|
Openbare verlichting
|
Blz. 204
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 205
|
Groen
|
Blz. 206
|
Riolering
|
Blz. 207
|
Gebouwen
|
Blz. 208
|
Speeltoestellen
|
Blz. 209
|
Verkeersregelingen
|
Blz. 210
|
Beelden en Plastieken
|
Blz. 211
|
Financiering
|
Blz. 212
|
Inleiding
|
Blz. 213
|
Interne en externe ontwikkelingen
|
Blz. 214
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 215
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 216
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 217
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 218
|
Inleiding
|
Blz. 219
|
Personeel en organisatie
|
Blz. 220
|
Informatievoorziening
|
Blz. 221
|
Informatiebeveiliging en Privacy
|
Blz. 222
|
Wet Open Overheid (Woo)
|
Blz. 223
|
Control
|
Blz. 224
|
Huisvesting
|
Blz. 225
|
Kengetallen
|
Blz. 226
|
Verbonden partijen
|
Blz. 227
|
Inleiding
|
Blz. 228
|
Inleiding
|
Blz. 229
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 230
|
GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven
|
Blz. 231
|
GR Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB) te Eindhoven
|
Blz. 232
|
GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
|
Blz. 233
|
GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Helmond
|
Blz. 234
|
GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
|
Blz. 235
|
GR Werkvoorzieningsschap de Dommel (WSD) te Boxtel
|
Blz. 236
|
GR Reiniging Blink te Helmond
|
Blz. 237
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 238
|
NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
|
Blz. 239
|
NV Brabant Water te Den Bosch
|
Blz. 240
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 241
|
Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
|
Blz. 242
|
Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
|
Blz. 243
|
Tabel verbonden partijen
|
Blz. 244
|
Grondbeleid
|
Blz. 245
|
Inleiding
|
Blz. 246
|
Raadsbesluiten
|
Blz. 247
|
Bestemmingsreserves
|
Blz. 248
|
Financiële uitgangspunten: Besluit Begroting en Verantwoording
|
Blz. 249
|
Materieel vast actief
|
Blz. 250
|
Verwachte resultaat grondexploitatie / project
|
Blz. 251
|
Tussentijdse winstnemingen
|
Blz. 252
|
Parameters en uitgangspunten grondexploitaties
|
Blz. 253
|
Prognoses
|
Blz. 254
|
Verplichte beleidsindicatoren
|
Blz. 255
|
tabel verplichte beleidsindicatoren
|
Blz. 256
|
Financiële begroting
|
Blz. 257
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 258
|
Programma's
|
Blz. 259
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 260
|
Onvoorzien, overhead en Vpb
|
Blz. 261
|
Geraamd totaal saldo van baten en lasten
|
Blz. 262
|
Beoogde toevoegingen en onttrekkingen reserves
|
Blz. 263
|
Geraamd resultaat
|
Blz. 264
|
Toelichting overzicht van baten en lasten
|
Blz. 265
|
Toelichting overzicht van baten en lasten
|
Blz. 266
|
Toelichting verschillen per programma
|
Blz. 267
|
Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 268
|
Programma 2. Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 269
|
Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 270
|
Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 271
|
Programma 5. Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 272
|
Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & verkeer
|
Blz. 273
|
Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 274
|
Programma 8. Financiën en belastingen
|
Blz. 275
|
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
|
Blz. 276
|
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
|
Blz. 277
|
Overzicht beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 278
|
Overzicht beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 279
|
Uiteenzetting van de financiële positie
|
Blz. 280
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 281
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 282
|
toelichting balans
|
Blz. 283
|
EMU-saldo
|
Blz. 284
|
EMU-saldo
|
Blz. 285
|
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
|
Blz. 286
|
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
|
Blz. 287
|
Overzicht van investeringen
|
Blz. 288
|
Overzicht van investeringen
|
Blz. 289
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 290
|
Overzicht van reserves en voorzieningen
|
Blz. 291
|
Reserves
|
Blz. 292
|
Voorzieningen
|
Blz. 293
|
Totaal reserves en voorzieningen
|
Blz. 294
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 295
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 296
|
Algemene reserve
|
Blz. 297
|
Bouwgrond algemene reserve
|
Blz. 298
|
Bouwgrond algemene reserve (winstnemingen)
|
Blz. 299
|
Bestemmingsreserves
|
Blz. 300
|
Bouwgrond; bovenwijkse voorzieningen
|
Blz. 301
|
Bouwgrond; sociale huisvesting
|
Blz. 302
|
Bouwgrond; parkmanagement
|
Blz. 303
|
Bouwgrond; fonds groen voor rood
|
Blz. 304
|
Bestemmingsreserve I&A
|
Blz. 305
|
Rijkscompensatie coronacrisis
|
Blz. 306
|
Klimaatmiddelen Rijk
|
Blz. 307
|
Reserve betaalbaar wonen
|
Blz. 308
|
Dekkingsreserves
|
Blz. 309
|
Reconstructie aansluiten Nuenen Z-W op A270
|
Blz. 310
|
HOV2
|
Blz. 311
|
Onderzoek bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 312
|
Ecologische verbindingszone Hooidonk
|
Blz. 313
|
Hybrideveld RKGSV Gerwen
|
Blz. 314
|
Onderzoek mobiliteitsprojecten
|
Blz. 315
|
Renovatie Hongerman
|
Blz. 316
|
Renovatie Klooster
|
Blz. 317
|
Calamiteitenpad Esrand
|
Blz. 318
|
Klooster nieuwe stijl
|
Blz. 319
|
Snelheidsremmende maatregelen Boord
|
Blz. 320
|
Regenwaterafvoer Nuenen-West zuidzijde/Dommeldelta
|
Blz. 321
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 322
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 323
|
Voorzieningen verplichtingen, verlies en risico's
|
Blz. 324
|
Milieuschade Schenkels
|
Blz. 325
|
Pensioen voormalige wethouders
|
Blz. 326
|
Voorzieningen onderhoud en egalisatie
|
Blz. 327
|
Voorziening onderhoud gebouwen
|
Blz. 328
|
Voorziening wegen
|
Blz. 329
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 330
|
Voorziening beelden en plastieken
|
Blz. 331
|
Voorzieningen door derden beklemde middelen
|
Blz. 332
|
Voorziening afval
|
Blz. 333
|
Voorziening riolering
|
Blz. 334
|
Regionaal Ontwikkelingsfonds Werklocaties
|
Blz. 335
|
Afgesloten complexen GB
|
Blz. 336
|
Parkeerfonds
|
Blz. 337
|
Toelichting op de financiële positie
|
Blz. 338
|
Toelichting op de financiële positie
|
Blz. 339
|
tekstvak
|
Blz. 340
|
Bijlagen
|
Blz. 341
|
Overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 342
|
Programma 1 Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
|
Blz. 343
|
Programma 2 Veiligheid & Handhaving
|
Blz. 344
|
Programma 3 Werk (participatie), Zorg & Jeugd
|
Blz. 345
|
Programma 4 Verenigingen & Accommodaties
|
Blz. 346
|
Programma 5 Wonen & Leefomgeving
|
Blz. 347
|
Programma 6 Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
|
Blz. 348
|
Programma 7 Economie, Toerisme & Recreatie
|
Blz. 349
|
Programma 8 Financiën & Belastingen
|
Blz. 350
|
Totaal
|
Blz. 351
|
Vaststellingsbesluit
|
Blz. 352
|
Doelstellingen
|
Blz. 353
|
Vaststellingsbesluit
|
Blz. 354
|
Aangenomen amendementen
|
Blz. 355
|
Doelstellingen
|
Blz. 356
|
Aangenomen amendement
|
Blz. 357
|
Erratum Programmabegroting 2023 en meerjarenraming 2024-2026
|
Blz. 358
|
Algemene inleiding
|
Blz. 359
|
Verplichte beleidsindicatoren
|
Blz. 360
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|