Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2023
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2023
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Samenvatting
      2. Blz. 6 Resultaatbestemming
        1. Blz. 7 Resultaatbestemming
        2. Blz. 8 Toelichting tabel
      3. Blz. 9 Algemene toelichting en inleiding bij programma's
        1. Blz. 10 toelichting
      4. Blz. 11 Programma 1. Bestuur, Samenwerking & Dienstverlening
        1. Blz. 12 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 13 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 14 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 15 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 16 Bestuur dat in verbinding staat en samen werkt met anderen
            1. Blz. 17 1. Beter samenspel raad, college en ambtelijke organisatie
            2. Blz. 18 2. Meer van de buitenwereld naar binnen halen
            3. Blz. 19 3. Beter participatie(beleid)
            4. Blz. 20 4. Doelgerichtere regionale samenwerking
            5. Blz. 21 5. Betere informatieverstrekking
          2. Blz. 22 Doelmatige ondersteuning van gemeentebestuur
            1. Blz. 23 6. Professionelere bedrijfsvoering
          3. Blz. 24 Digitale inclusie, waarbij iedereen kan deelnemen aan de digitale samenleving
            1. Blz. 25 7. Meer ondersteuning voor inwoners bij de digitale benadering van onze producten en diensten
          4. Blz. 26 Passende dienstverleningsvormen, waarbij iedereen contact kan leggen met de gemeente via het dienstverleningskanaal dat de voorkeur heeft
            1. Blz. 27 8. Betere mogelijkheden om contact met de gemeente te leggen door dienstverleningskanalen uit te breiden en op elkaar af te stemmen
          5. Blz. 28 Klanttevredenheid door snelle, persoonlijke en oplossingsgerichte dienstverlening, waarbij duidelijk is waar men aan toe is
            1. Blz. 29 9. Optimalere processen met focus op doorlooptijden, wachttijd, verwerkingstijd en afhandeltermijn
        5. Blz. 30 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 31 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 32 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 33 Analyse
      5. Blz. 34 Programma 2. Veiligheid & Handhaving
        1. Blz. 35 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 36 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 37 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 38 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 39 Gemeente waar inwoners, ondernemers en bezoekers zich veilig voelen
            1. Blz. 40 1. Ervaren veiligheid door inwoners niet lager dan nu
            2. Blz. 41 2. Gerichter toezicht houden en handhavend optreden in aandachtsgebieden
          2. Blz. 42 Gemeente waar kinderen en jongeren veilig kunnen opgroeien zonder middelengebruik, overlast en criminaliteit.
            1. Blz. 43 3. Lager percentrage kinderen en jongeren die middelen gebruiken, overlast veroorzaken en/of in criminaliteit terecht komen
          3. Blz. 44 Maximale zelfredzaamheid bij inwoners binnen hun eigen mogelijkheden
            1. Blz. 45 4. Meer bewustwording creëren over o.a. babbeltrucs, brandveiligheid en digitale weerbaarheid
            2. Blz. 46 5. Betere bescherming van kwetsbare groepen inwoners tegen de gevaren van mensenhandel (uitbuiting)
          4. Blz. 47 Juiste en adequate hulpverlening voor personen met onbegrepen gedrag
            1. Blz. 48 6. Betere vroegsignalering
          5. Blz. 49 Adequate aanpak van woonoverlast
            1. Blz. 50 7. Betere vroegsignalering
        5. Blz. 51 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 52 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 53 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 54 Analyse
      6. Blz. 55 Programma 3. Werk (participatie), Zorg & Jeugd
        1. Blz. 56 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 57 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 58 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 59 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 60 Samenleving waarin iedereen kan meedoen
            1. Blz. 61 1. Meer aansluiten bij en faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving
          2. Blz. 62 Inclusieve samenleving
            1. Blz. 63 2. Minder obstakels om deel te nemen aan de samenleving voor mensen met beperkingen
          3. Blz. 64 Ouderen kunnen langer zelfstandig blijven wonen
            1. Blz. 65 3. Meer ondersteuning om de zelfredzaamheid van ouderen te bevorderen
          4. Blz. 66 Juiste en tijdige zorg voor iedereen die dat nodig heeft
            1. Blz. 67 4. Betere vroegsignalering en meer passende ondersteuning voor inwoners die het nodig hebben
          5. Blz. 68 Gemeente waar kinderen en jongeren veilig kunnen opgroeien, zonder middelengebruik, overlast en criminaliteit
            1. Blz. 69 5. Lager percentage kinderen en jongeren die middelen gebruiken, overlast veroorzaken en/of in criminaliteit terecht komen
          6. Blz. 70 Juiste en adequate hulpverlening voor personen met onbegrepen en/of verward gedrag (GGGZ problematiek)
            1. Blz. 71 6. Betere vroegsignalering en meer aandacht voor personen met onbegrepen en/of verward gedrag
          7. Blz. 72 Zorg betaalbaar houden
            1. Blz. 73 7. Meer inzicht en grip krijgen op de kostenontwikkeling in de Jeugdzorg en WMO
            2. Blz. 74 8. Minder noodzaak om duurdere zorgvoorzieningen in te zetten
          8. Blz. 75 Maximale ondersteuning naar werk/dagbesteding
            1. Blz. 76 9. Betere ondersteuning van inwoners door in te zetten op doelgroepgerichte begeleidingsmethoden
          9. Blz. 77 Vergunninghouders kunnen zich zelfstandig redden in de (Nuenense) samenleving
            1. Blz. 78 10. Betere ondersteuning van vergunninghouders bij hun inburgering
          10. Blz. 79 Bevorderen van een gezonde leefomgeving en leefstijl
            1. Blz. 80 11. Lager percentage inwoners met overgewicht, roken, drankgebruik en/of andere verslavingen
        5. Blz. 81 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 82 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 83 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 84 Analyse
      7. Blz. 85 Programma 4. Verenigingen & Accommodaties
        1. Blz. 86 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 87 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 88 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 89 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 90 Hoogwaardig voorzieningsniveau passend bij schaalgrootte van Nuenen
            1. Blz. 91 1. Meer afstemming van vraag en aanbod m.b.t. gemeentelijke accommodaties
            2. Blz. 92 2. Transparantere afspraken met exploitanten en/of gebruikers van gemeentelijke accommodaties
            3. Blz. 93 3. Gemeentelijk vastgoed duurzamer maken
          2. Blz. 94 Onderwijshuisvesting basisscholen afgestemd op leerlingenprognose
            1. Blz. 95 4. Voldoende vierkante meters voor onderwijshuisvesting basisscholen
            2. Blz. 96 5. Voldoende faciliteiten voor bewegingsonderwijs basisscholen
          3. Blz. 97 Bevorderen van een gezonde leefomgeving en leefstijl
            1. Blz. 98 6. Meer bekendheid geven aan en stimuleren van beter gebruik van sport-, spel- en vrijetijdsvoorzieningen
        5. Blz. 99 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 100 Wat heeft het gekost?
        7. Blz. 101 Analyse
      8. Blz. 102 Programma 5. Wonen & Leefomgeving
        1. Blz. 103 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 104 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 105 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 106 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 107 Passende huisvesting voor onze inwoners, waaronder jongeren ,ouderen en specifieke doelgroepen waaronder Sinti en zorgbehoevenden
            1. Blz. 108 1. Meer nieuwe woningen voor de lokale vraag (voor o.a. jongeren, ouderen, Sinti en zorgbehoevenden)
            2. Blz. 109 2. Meer sociale huurwoningen
            3. Blz. 110 3. Meer woningen voor bijzondere doelgroepen die een vorm van zorg nodig hebben
            4. Blz. 111 4. Betere woonomstandigheden op de woonwagenlocaties Kremersbos en Bosweg
          2. Blz. 112 Zo energiezuinig en duurzaam mogelijke (bestaande) woningvoorraad, zodat inwoners zo lang mogelijk en comfortabel mogelijk in Nuenen kunne blijven wonen
            1. Blz. 113 5. Meer duurzame bestaande woningen (o.a. energiezuiniger maken van bestaande woningen)
            2. Blz. 114 6. Meer levensloopbestendig woningen (bestaande en nieuwe)
          3. Blz. 115 Nuenen behouden en ontwikkelen als leefbare woongemeente waarbij geen afbreuk wordt gedaan of waarbij een bijdrage wordt geleverd aan onze kernkwaliteiten (groen, dorps, rustig en gezellig)
            1. Blz. 116 7. Beter benutten van transformatie- en inbreidingskansen binnen de kernen Nuenen, Gerwen, Nederwetten en buurtschap Eeneind
            2. Blz. 117 8. Meer investeren om de leefbaarheid in de kerkdorpen voor de toekomst te behouden
            3. Blz. 118 9. Het erfgoed in het centrum van Nuenen beter beleefbaar maken
        5. Blz. 119 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 120 Wat heeft het gekost?
        7. Blz. 121 Analyse
      9. Blz. 122 Programma 6. Ruimtelijk beheer, Milieu & Verkeer
        1. Blz. 123 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 124 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 125 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 126 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 127 Nuenen behouden en ontwikkelen als leefbare woongemeente waarbij geen afbreuk wordt gedaan of waarbij een bijdrage wordt geleverd aan onze kernkwaliteiten (groen, dorps, rustig en gezellig).
            1. Blz. 128 1. Hogere kwaliteit van de (groene) woonomgeving
            2. Blz. 129 2. Hogere kwaliteit van onze natuurwaarden
            3. Blz. 130 3. Minder wateroverlast als gevolg van ernstige regenval op de plekken die daarvoor gevoelig zijn
            4. Blz. 131 4. Meer regenwater in het gebied bufferen onder meer om grondwaterstand positief te beïnvloeden
            5. Blz. 132 5. Verkeersveiliger woon- en leefomgeving
          2. Blz. 133 Robuuste en biodiverse groenstructuren
            1. Blz. 134 6. Meer ruimte voor spelen, bewegen en ontmoeten voor alle leeftijden
            2. Blz. 135 7. Betere bescherming van waardevolle groenstructuren
            3. Blz. 136 8. Meer biodiversiteit
          3. Blz. 137 Borgen van de bereikbaarheid, behouden en waar mogelijk verbeteren van de leefbaarheid en verbeteren van de omgevingskwaliteit
            1. Blz. 138 9. Meer middelen en capaciteit beschikbaar stellen om uitvoering te kunnen geven aan de voorkeursvariant van de Bundelroutes
          4. Blz. 139 Bevorderen van een gezonde leefomgeving
            1. Blz. 140 10. Betere luchtkwaliteit en minder geluidshinder
          5. Blz. 141 Bewustwording van hergebruik van spullen.
            1. Blz. 142 11. Meer stimuleren van afvalscheiding en het hergebruik
        5. Blz. 143 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 144 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 145 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 146 Analyse
      10. Blz. 147 Programma 7. Economie, Toerisme & Recreatie
        1. Blz. 148 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 149 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 150 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 151 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 152 Toekomstbestendig centrum
            1. Blz. 153 1. Levendiger, aantrekkelijker en compacter maken van het centrum
          2. Blz. 154 Duurzame bedrijventerreinen
            1. Blz. 155 2. Duurzamere bedrijventerreinen en bedrijvigheid
          3. Blz. 156 Vrijetijdsbesteding in balans
            1. Blz. 157 3. Meer passende toeristische en recreatieve voorzieningen
          4. Blz. 158 Natuurlijke en economische kwaliteit in het buitengebied
            1. Blz. 159 4. Hogere kwaliteit van het natuur-inclusief agrarisch landschap
            2. Blz. 160 5. Betere ondersteuning aan agrarische ondernemers bij omschakeling en/of nevenfuncties bij hun bedrijf
        5. Blz. 161 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 162 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        7. Blz. 163 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 164 Analyse
      11. Blz. 165 Programma 8. Financiën & Belastingen
        1. Blz. 166 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 167 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 168 Relevante beleidsnota's in dit programma
        4. Blz. 169 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 170 Goed en degelijk financieel beleid
            1. Blz. 171 1. Betere bewaking van de financiële consequenties van besluitvorming en uitvoering op het verloop van de meerjarenbegroting
          2. Blz. 172 Lastendruk passend bij voorzieningenniveau
            1. Blz. 173 2. Betere afstemming van lasten voor inwoners/bedrijven en de kosten voor het voorzieningenniveau
        5. Blz. 174 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 175 Wat heeft het gekost?
        7. Blz. 176 Analyse
    3. Blz. 177 Paragrafen
      1. Blz. 178 Lokale heffingen
        1. Blz. 179 Inleiding
        2. Blz. 180 Beleid
        3. Blz. 181 Onroerende-zaakbelastingen
        4. Blz. 182 Afvalstoffenheffing
        5. Blz. 183 Rioolheffing
        6. Blz. 184 Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
        7. Blz. 185 Leges
        8. Blz. 186 Kostendekkendheid leges
        9. Blz. 187 Overige belastingen
        10. Blz. 188 Kwijtscheldingsbeleid
        11. Blz. 189 Overzicht tarieven
        12. Blz. 190 Vergelijking buurgemeenten
        13. Blz. 191 Ontwikkeling lokale lastendruk
      2. Blz. 192 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 193 Inleiding
        2. Blz. 194 Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
        3. Blz. 195 Inventarisatie van de risico's
        4. Blz. 196 Inventarisatie van de risico's
        5. Blz. 197 Top 10 risico's
        6. Blz. 198 Wijzigingen
        7. Blz. 199 Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
        8. Blz. 200 Weerstandsvermogen
        9. Blz. 201 Weerstandsvermogen
        10. Blz. 202 Financiële kengetallen
      3. Blz. 203 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 204 Inleiding
        2. Blz. 205 Wegen
        3. Blz. 206 Openbare verlichting
        4. Blz. 207 Civiele kunstwerken
        5. Blz. 208 Groen
        6. Blz. 209 Riolering
        7. Blz. 210 Gebouwen
        8. Blz. 211 Speeltoestellen
        9. Blz. 212 Verkeersregelingen
        10. Blz. 213 Beelden en plastieken
      4. Blz. 214 Financiering
        1. Blz. 215 Inleiding
        2. Blz. 216 Interne- en externe ontwikkelingen
        3. Blz. 217 Financieringsbehoefte
        4. Blz. 218 Liquiditeit
        5. Blz. 219 Renterisicobeheer
        6. Blz. 220 Leningenportefeuille
      5. Blz. 221 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 222 Inleiding
        2. Blz. 223 Personeel en organisatie
        3. Blz. 224 e-HRM
        4. Blz. 225 Informatievoorziening
        5. Blz. 226 Informatiebeveiliging en Privacy
        6. Blz. 227 Tabel datalekkenoverzicht
        7. Blz. 228 Datalekken
        8. Blz. 229 Beveiligingsincidenten overzicht
        9. Blz. 230 beveiligingsincidenten
        10. Blz. 231 Rechtmatigheidsverantwoording
        11. Blz. 232 Control(2)
        12. Blz. 233 Huisvesting
        13. Blz. 234 Kengetallen
      6. Blz. 235 Verbonden partijen
        1. Blz. 236 Inleiding
          1. Blz. 237 Inleiding
        2. Blz. 238 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 239 GR Metropoolregio Eindhoven (MRE) te Eindhoven (voorheen SRE)
          2. Blz. 240 GR Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB) te Eindhoven
          3. Blz. 241 GR Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) te Eindhoven
          4. Blz. 242 GR Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Brabant Zuidoost te Helmond
          5. Blz. 243 GR Dienst Dommelvallei te Mierlo
          6. Blz. 244 GR Gemeenschappelijke regeling WSD te Boxtel
          7. Blz. 245 GR Reiniging Blink te Helmond
        3. Blz. 246 Vennootschappen en coöperaties
          1. Blz. 247 NV Bank Nederlandse Gemeenten te Den Haag
          2. Blz. 248 NV Brabant Water te Den Bosch
        4. Blz. 249 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 250 Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost te Helmond
          2. Blz. 251 Stichting Bureau Inkoop- en aanbestedingen Zuidoost Brabant (BIZOB) te Oirschot
        5. Blz. 252 Tabel verbonden partijen
      7. Blz. 253 Grondbeleid
        1. Blz. 254 Inleiding
        2. Blz. 255 Raadsbesluiten
        3. Blz. 256 Bestemmingsreserves
        4. Blz. 257 Financiële uitgangspunten: Besluit Begroting en Verantwoording
        5. Blz. 258 Materieel vast actief
        6. Blz. 259 Verwachte resultaat grondexploitatie/project
        7. Blz. 260 Tussentijdse winstnemingen
        8. Blz. 261 Parameters en uitgangspunten grondexploitaties
        9. Blz. 262 Prognoses
        10. Blz. 263 Toelichting projecten
      8. Blz. 264 Wet open overheid
        1. Blz. 265 tekst WOO
    4. Blz. 266 Jaarrekening
      1. Blz. 267 Balans
        1. Blz. 268 Balans activa
        2. Blz. 269 Balans passiva
        3. Blz. 270 Balans deel 2
      2. Blz. 271 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 272 Inleiding
        2. Blz. 273 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
        3. Blz. 274 Waarderingsgrondslagen
        4. Blz. 275 Vaste activa
        5. Blz. 276 Toelichting Vaste activa
        6. Blz. 277 Vlottende activa
        7. Blz. 278 Vaste passiva
        8. Blz. 279 Vlottende passiva
      3. Blz. 280 Toelichting op de balans
        1. Blz. 281 Vaste activa
        2. Blz. 282 Toelichting immateriële vaste activa
        3. Blz. 283 Toelichting immateriële vaste activa
        4. Blz. 284 Materiële vaste activa
        5. Blz. 285 Toelichting materiële vaste activa
        6. Blz. 286 Toelichting materiële vaste activa
        7. Blz. 287 Financiële vaste activa
        8. Blz. 288 Toelichting financiële vaste activa
        9. Blz. 289 Toelichting financiële vaste activa
        10. Blz. 290 Vlottende activa
        11. Blz. 291 Toelichting voorraad
        12. Blz. 292 Toelichting voorraad
        13. Blz. 293 Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
        14. Blz. 294 Schatkistbankieren
        15. Blz. 295 Liquide middelen
        16. Blz. 296 Overlopende activa
        17. Blz. 297 Toelichting overlopende activa
        18. Blz. 298 Toelichting overlopende activa
        19. Blz. 299 Toelichting overlopende activa
        20. Blz. 300 Vaste passiva
        21. Blz. 301 Voorzieningen
        22. Blz. 302 Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
        23. Blz. 303 Toelichting vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
        24. Blz. 304 Vlottende passiva
        25. Blz. 305 Overlopende passiva
        26. Blz. 306 Toelichting overlopende passiva
        27. Blz. 307 Toelichting overlopende passiva
      4. Blz. 308 Niet in de balans opgenomen verplichtingen
        1. Blz. 309 Overeenkomsten
        2. Blz. 310 Overeenkomsten (2)
        3. Blz. 311 Verlofverplichtingen
        4. Blz. 312 Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
        5. Blz. 313 Niet in de balans opgenomen rechten
        6. Blz. 314 Gebeurtenissen na balansdatum
      5. Blz. 315 Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        1. Blz. 316 Programma's
        2. Blz. 317 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 318 Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
        4. Blz. 319 Totaal saldo van baten en lasten
        5. Blz. 320 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        6. Blz. 321 Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
      6. Blz. 322 Het overzicht van baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 323 Overzicht van baten en lasten per taakveld
      7. Blz. 324 Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        1. Blz. 325 Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        2. Blz. 326 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 327 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 328 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 329 Begrotingsrechtmatigheid
          2. Blz. 330 Begrotingsrechtmatigheid
          3. Blz. 331 toelichting
          4. Blz. 332 Begrotingsrechtmatigheid
        4. Blz. 333 Analyse overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 334 Toelichting
        5. Blz. 335 Overzicht onvoorzien
          1. Blz. 336 Overzicht onvoorzien
        6. Blz. 337 Overzicht van de incidentele baten en lasten
          1. Blz. 338 Overzicht van de incidentele baten en lasten
          2. Blz. 339 Toelichting incidentele baten en lasten
        7. Blz. 340 Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 341 Overzicht van de structurele toevoegen en onttrekkingen aan de reserves
        8. Blz. 342 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
          1. Blz. 343 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
        9. Blz. 344 Rechtmatigheidsverantwoording
          1. Blz. 345 Rechtmatigheidsverantwoording
      8. Blz. 346 Overzicht van investeringen
        1. Blz. 347 Overzicht van investeringen
      9. Blz. 348 Reserves en voorzieningen
        1. Blz. 349 Overzicht van de reserves en voorzieningen
          1. Blz. 350 Reserves
          2. Blz. 351 Voorzieningen
          3. Blz. 352 Totaal reserves en voorzieningen
        2. Blz. 353 Toelichting op de reserves
          1. Blz. 354 Inleiding
          2. Blz. 355 Algemene reserve
          3. Blz. 356 Algemene reserve
          4. Blz. 357 Bouwgrond; algemene reserve
          5. Blz. 358 Bouwgrond; algemene reserve
          6. Blz. 359 Bouwgrond; algemene reserve (winstnemingen)
          7. Blz. 360 Bouwgrond: algemene reserve (winstnemingen)
          8. Blz. 361 Bouwgrond; bovenwijkse voorzieningen
          9. Blz. 362 Bouwgrond; bovenwijkse voorzieningen
          10. Blz. 363 Omgevingswet
          11. Blz. 364 Toelichting omgevingswet
          12. Blz. 365 Bouwgrond; sociale volkshuisvesting
          13. Blz. 366 Bouwgrond; sociale volkshuisvesting
          14. Blz. 367 Bouwgrond; parkmanagement
          15. Blz. 368 Bouwgrond; parkmanagement
          16. Blz. 369 Bouwgrond; fonds groen voor rood
          17. Blz. 370 Bouwgrond; fonds groen voor rood
          18. Blz. 371 Bestemmingsreserve I&A
          19. Blz. 372 Bestemmingsreserve I&A
          20. Blz. 373 Reserve rijkscompensatie coronacrisis
          21. Blz. 374 toelichting rijkscompensatie Corona
          22. Blz. 375 Reserve klimaatmiddelen Rijk
          23. Blz. 376 toelichting klimaatmiddelen Rijk
          24. Blz. 377 Betaalbaar wonen
          25. Blz. 378 toelichting betaalbaar wonen
          26. Blz. 379 Reserve vluchtelingen
          27. Blz. 380 Reserve vluchtelingen
          28. Blz. 381 Reserve personele kosten investeringsprojecten
          29. Blz. 382 toelichting reserve personele knelputen investeringsprojecten
          30. Blz. 383 Dekkingsreserves
        3. Blz. 384 Toelichting op de voorzieningen
          1. Blz. 385 Risicovoorziening milieuschade
          2. Blz. 386 Milieuschade Schenkels
          3. Blz. 387 Voorziening verlofsparen
          4. Blz. 388 Toelichting voorz verlofsparen
          5. Blz. 389 Pensioen voormalige wethouders
          6. Blz. 390 Pensioen voormalige wethouders
          7. Blz. 391 Voorziening compensatie Attero
          8. Blz. 392 Voorziening compensatie Attero
          9. Blz. 393 Voorziening onderhoud gebouwen
          10. Blz. 394 Voorziening onderhoud gebouwen
          11. Blz. 395 Voorziening onderhoud wegen
          12. Blz. 396 Voorziening onderhoud wegen
          13. Blz. 397 Voorziening civiele kunstwerken
          14. Blz. 398 Toelichting voorziening civiele kunstwerken
          15. Blz. 399 Voorziening beelden en plastieken
          16. Blz. 400 Toelichting voorziening beelden en plastieken
          17. Blz. 401 Voorziening afval
          18. Blz. 402 Voorziening afval
          19. Blz. 403 Voorziening riolering
          20. Blz. 404 Voorziening riolering
          21. Blz. 405 Parkeerfonds
          22. Blz. 406 Parkeerfonds
          23. Blz. 407 Regionaal ontwikkelfonds werklocaties
          24. Blz. 408 Regionaal ontwikkelfonds werklocaties
          25. Blz. 409 Voorziening afgesloten complexen GB
          26. Blz. 410 toelichting voorziening afgesloten complexen GB
      10. Blz. 411 Bijlage Single information single audit (SISA)
        1. Blz. 412 Bijlage Single information single audit (SISA)
      11. Blz. 413 Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
        1. Blz. 414 Toelichting subsidie bereikbaarheidsakkoord
      12. Blz. 415 Controleverklaring
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap