De nieuwe gemeentelijke website maakt het mogelijk om meer producten dan in 2019 digitaal aan te vragen. Bij een aantal producten kan de aanvrager de voortgang van de afhandeling monitoren, doordat ons nieuwe zaaksysteem voor deze producten inmiddels is ingericht en live is gegaan. De noodzaak om hiervoor naar het gemeentehuis te komen, is hierdoor verdwenen. 

Er is het afgelopen jaar veel gebeld met de gemeente met vragen rondom maatregelen en voorzieningen rondom de coronapandemie. Inwoners en ondernemers hebben ook veel meer gebruik gemaakt van de mogelijkheden om zaken digitaal aan te vragen of te regelen.

We hebben de gemeentelijke dienstverlening vanuit het gemeentehuis in stand kunnen houden, met inachtneming van de coronamaatregelen. Het gemeentehuis was gewoon geopend. Toch is het aantal baliecontacten sterk gedaald en werd alleen een bezoek aan de balie gebracht als dit noodzakelijk was. We hebben beschermingsmaatregelen genomen voor de veiligheid van bezoekers én medewerkers en aanpassingen in de organisatie van de dienstverlening aangebracht. Ook hebben we scenario’s achter de hand gehouden voor wanneer tijdelijk de dienstverlening niet meer in de huidige vorm mogelijk is. Daar hebben we gelukkig geen gebruik van hoeven maken.