We richten onze inspanningen op het gebied van communicatie steeds meer op het versterken van de communicatiekracht van de hele organisatie. Dat gebeurt door borging van communicatie in projectplannen, coachend adviseren van medewerkers (en bestuurders) en het op gang brengen van het bewustwordingsproces dat werken in het openbaar bestuur per definitie betekent dat hetgeen we doen kan rekenen op aandacht (zo niet een vergrootglas) vanuit inwoners en pers. We gaan 'Factor C' uitrollen in de organisatie. Factor C is een methodiek die bestaat uit praktische instrumenten en werkvormen die helpen een goede, omgevingsgerichte communicatieaanpak te ontwikkelen.
We willen verder een kwaliteitsslag maken, onder andere door het gaan hanteren van communicatiekalenders en het opstellen van een online communicatiestrategie. Daarnaast is het vanwege ondercapaciteit bij het cluster communicatie noodzakelijk de formatie uit te bereiden, zodat de basis weer op orde is. We gaan een 'online team' inrichten samen met Dienst Dommelvallei, waarmee we beter grip krijgen op het beheer en de doorontwikkeling van de website en webcare.