De samenleving heeft behoefte aan snelle en altijd beschikbare dienstverlening en digitaliseert in een rap tempo. Als gemeente moeten wij onze dienstverlening en bedrijfsvoering hierop aanpassen. Om hieraan beter uitvoering te kunnen geven is het programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering gestart met de samenwerkende Dommelvallei-organisaties. Hierbinnen worden diverse projecten uitgevoerd waaronder de aanbesteding en implementatie van zaakgericht werken. Zaakgericht werken moet het digitaal werken stimuleren. Inwoners en ondernemers krijgen hierdoor de mogelijkheid om (meer) digitaal zaken te doen met de gemeente. Bovendien gaat zaakgericht werken helpen bij het optimaliseren van onze bedrijfsvoering.

Om meer en beter digitaal te kunnen werken, moet onze manier van werken en onze procesinrichting en systemen aangepast worden op deze andere manier van werken. Daarom wordt naast implementatie van zaakgericht werken tevens ingezet op het 'LEAN' maken van processen en vergemakkelijken (door middel van onder meer digitalisering) van het productenaanbod. Daarnaast zal de nieuwe website voor de gemeente ultimo 2019 de toegankelijkheid van het producten- en dienstenaanbod vergroten.